Gevouwen kerstboom kerstkaart

Het is nu december en ik zit mijn kerstkaarten te schrijven, misschien heel ouderwets maar ik vind een handgeschreven “echte” kaart nog steeds het leukste om te versturen.

Ik kan me nu moeilijk voorstellen dat ik deze kaarten de afgelopen zomer bij 30 graden heb zitten maken. Niet dat ik niet kon wachten maar ik werk sinds 2,5 jaar in een erg leuke kookwinkel en van de afgelopen decembermaanden weet ik dat kaarten maken het laatste is waar ik tijd voor heb. De decembermaand is zeker voor een kookwinkel de drukste maand van het jaar. In de zomer dus voorwerk gedaan om nu geen kerst-stress te krijgen.

Een kleine uitleg hoe ik deze kaarten gemaakt heb:

Afbeelding

  • Een oud boek; ik had het geluk nog een oud leerboek uit 1923 van mijn vader te hebben anders even naar de kringloopwinkel
  • Een stuk stevig karton voor de mal
  • Een blaadje bruin karton
  • Mooi blanco papier en enveloppen
  • Lijmstift en schaar

Knip een halve cirkel ter grote van de bladzijde of de grote van de kerstboom, leg deze halve cirkel met rechte kant naar rechts en vouw de boom in 3 keer:

  • 1ste grootste vouw van links naar rechts, een stukje over de rechte kant
  • 2de vouw van rechts naar links nu een stukje over de 1ste vouw
  • 3de en laatste vouw van links naar rechts, let er wel op dat hij in een punt ligt.
  • om ervoor te zorgen dat het boompje mooi blijft kun je de vouwen met een lijmstift tussen de blaadjes vastzetten.
  • plak de kerstboom op een blanco kaart
  • knip een stammetje van bruin karton en plak dit aan de onderkant, in het midden net onder het de kerstboom
  • schrijf je kerstwens op de kaart

Fijne Kerstdagen !

Dit bericht werd geplaatst in Kerst, Seizoenen. Bookmark de permalink .

Een reactie op Gevouwen kerstboom kerstkaart

  1. Emmy Snijders - de Koning zegt:

    Ik heb de kaart ontvangen, ik vind het zéér origineel, Ma

Geef een reactie

