Kabelhaspel metamorfose

Soms kom je iets tegen waarvan je denkt ……….die wil ik !!!!!! …. maar dan: hoe kom je aan de juiste materialen? Ik heb vaak het gevoel dat ik aan de verkeerde kant van het land woon. Alle leuke interieurwinkeltjes, fairs en oude bouwmateriaal-verkooppunten zijn een heel stuk uit de buurt.

Toen ik op Pinterest de kabelhaspel-tafel tegen kwam en mij meteen dat gevoel van “DIE WIL IK” bekroop, dacht ik: die gaat er nooit komen. Hoe kom je aan een lege kabelhaspel, ik zag mezelf niet ’s nachts op een donkere bouwplaats er met een grote kabelhaspel vandoor gaan.

Het gelukkige toeval deed zich voor dat er bij de sportvereniging nieuwe bedrading was getrokken en er een lege haspel klaar lag om afgevoerd te worden. Club blij want de haspel was opgeruimd en ik kon aan de slag.

Afbeelding

Na de haspel eerst goed schoongemaakt te hebben kon hij in de grondverf om daarna in de lak te gaan. Door een schaar aan beide kanten van een stuk touw te hangen konden we goed de verdeling maken voor de spijlen. Gaatjes boren en de stokken erin zetten en zwenkwielen eronder.

En klaar is mijn boekenmolen.
Afbeelding

Dit bericht werd geplaatst in DIY. Bookmark de permalink .

Een reactie op Kabelhaspel metamorfose

  1. Emmy Snijders - de Koning zegt:

    Je weet Pem, dat ik al gelijk fan was die boekenmolen!! Ma

Geef een reactie

