Tip: vuile strijkbout-zool

Afbeelding

Dit is een handige tip die ik graag wil delen.

Wie kent het niet, even snel dat T shirtje strijken en dan net met je strijkbout de opdruk raken. Gevolg de zool van de strijkbout heeft een zwarte vlek.

In het ergste geval zet je je strijkbout op een materiaal wat helemaal niet gestreken kan worden en alles plakt vast of kalk aanslag.

Nu zag ik een link op Pinterest waar ze lieten zien hoe je een strijkbout kunt reinigen en simpeler kan het eigenlijk niet.

Leg een stuk bakpapier op een harde ondergrond, bijv. een grote broodplank. Strooi er een een flinke laag keukenzout op en verwarm je strijkbout.

Maak nu met je strijkbout draaiende bewegingen op het zout, net zolang totdat de zool helemaal schoon is.

Dat is alles !!!!

Aside | Dit bericht werd geplaatst in Huishoudelijk. Bookmark de permalink .

2 reacties op Tip: vuile strijkbout-zool

  1. Ilona Bloemendal zegt:

    Geeft het zout geen krassen op de zool dan?
    Ik heb een strijkbout met een kunststof zool i.p.v. staal en ik ben bang dat ik de zool beschadig.

    • pem079 zegt:

      Ilona ik heb geen idee of dit ook bij een kunststof zool werkt. Met mijn strijkbout was per ongeluk op een stuk plastic gestreken en zag er dus niet meer uit, hier was het dus een gevalletje “baat het niet dan schaadt het niet”. De zool van de strijkbout is weer helemaal schoon en zonder krassen.

Geef een reactie

